vrijdag 9 augustus 2013

Weer zelfstandig naar buiten!

Sinds dinsdag kan ik weer zelfstandig op pad. Autorijden gaat goed (ik heb een automaat en ik ben behandeld aan mijn linker-enkel) en ook het lopen op krukken tussen andere mensen gaat goed. Onbelast met krukken lopen is wel erg zwaar, dus ik leg geen enorme afstanden af. Verder let ik er op dat ik niet te veel in het gedrang kom en ook probeer ik zoveel mogelijk 'voor de deur' te parkeren. Boodschappen doen is lastig -  leunend met één hand op een winkelwagentje en met de andere hand op een kruk gaat wel, maar handig is anders. Volgende week ga ik weer naar naar mijn eigen huis (ik logeer nu nog bij Pieter) en ik heb (de grote en zware) boodschappen besteld bij Albert Heijn. Groente en fruit kan ik zelf wel halen. Ik woon vlakbij een supermarkt en met de rolstoel vanuit huis kan ik daar gemakkelijk naar toe. Alles wat ik op mijn schoot kan leggen, kan ik zelf wel kopen. Flessen en pakken wc-papier en zo worden lastig, maar dat soort dingen worden bezorgd. Dit weekend ga ik in Nijmegen met wat oud-studiegenoten van politicologie alle delen van 'Borgen' kijken. Vanmiddag starten we met deel 1. Ik ben blij dat ik weer zelfstandig op pad kan!

2 opmerkingen: