woensdag 4 september 2013

Vooruitgang

Met mijn enkel gaat het steeds een beetje beter. Althans, ik weet niet of de behandeling aan slaat (of er inderdaad al kraakbeenherstel of iets dergelijks plaats vind), maar de klachten veroorzaakt door de kijkoperatie in de enkel en het dragen van het Ilizarov-frame, worden steeds minder.
Mijn enkel is nog maar zelden dik van het vocht en de beweeglijkheid neemt toe. Oppervlakkige pijn heb ik al ruim 3 weken niet meer en ik merk dat ik steeds vaker (onbedoeld) mijn voet en enkel belast. Niet dat ik zonder krukken loop, maar staan op twee voeten of op mijn hurken zitten gaat bijvoorbeeld steeds beter en doet geen pijn meer.
Ik zal wel blij zijn als ik weer normaal mag gaan belasten en weer mag lopen. Het is erg onhandig om alles met krukken of een rolstoel te moeten doen. Soms ben ik het zo zat dat ik me hinkelend door het huis begeef. Maar ja, ook dat is niet handig en ook merk ik dat mijn rechterbeen steeds vaker protesteert tegen dit soort acties. Niet meer doen dus - gewoon de krukken of de rolstoel gebruiken. Bah.
Nog 3 weken wachten voor ik naar de chirurg moet voor controle en hopelijk mag ik dan starten met revalideren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten