maandag 4 mei 2015

Corsica op krukken

De maand mei van dit jaar brengen we door op Corsica. Ons plan is om daar  alleen maar lange routes te doen. In mei 2012 waren we er ook en toen hebben we voornamelijk routes gedaan met een relatief korte aanloop. Relatief, omdat je op Corsica al snel een uur nodig hebt om aan de voet  van een massief te komen. En de paden zijn niet altijd even goed: vaak zat moeten we ons door prikkend struikgewas (de zogenaamde maquis) heen worstelen. Destijds liep ik niet zo goed als nu en was het echt noodzaak om de aanloop 'kort' te houden.
Nu loop ik, dankzij de Ilizarov-enkeldistractie, stukken beter en heb ik veel minder vaak pijn. De eerste vier maanden van onze reis dit jaar heb ik dan ook vooral mijn stok gebruikt en liggen de krukken en mijn brace ver weg opgeborgen in de bus. Maar op Corsica heb ik ze er toch maar weer bij gepakt. Omdat we de routes met een korte aanloop al gedaan hebben, blijven de routes met een lange (of heel lange) aanloop over. Een lange aanloop, het klimmen van een lange route en de terugtocht naar de bus, zijn al met al best belastend voor mijn enkel. En als ik door krukken en een brace kan voorkomen dat mijn enkel pijn gaat doen, dan vind ik het geen enkel probleem om ze te gebruiken.
We hebben nu enkele lange routes gedaan en ik merk dat mijn enkel 's avonds en 's ochtends vaak een beetje stijf is. Maar pijn heb ik niet, dus dat is goed. Behalve dan in mijn schouders: SPIERPIJN!!! Ik ben het echt verleerd, het langdurig lopen op krukken. Dat had ik niet gedacht. Maar goed, na een tijdje zal ook dat wel weer wennen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten