dinsdag 28 januari 2014

Uitslag van de MRI: vooruitgang!

Vandaag naar het UMC gegaan om de MRI te bekijken en te bespreken.We hebben de MRI van deze maand vergeleken met de MRI van november 2011. Het was nog niet makkelijk om precies dezelfde beelden naast elkaar te leggen. Wat het bemoeilijkte was dat er veel verschillen waren te zien - de cystes (de met vocht gevulde holtes in het bot) zijn op sommige plekken al geminimaliseerd!

samen vierenDe MRI bevestigde wat de arts al dacht te zien op de röntgenfoto's: de cystes zijn aan het dichtgroeien. Dat betekent dat de boteindes in het gewricht egaler worden. Dat was iets dat de fysiotherapeut ook al had gevoeld bij het manipuleren van de enkel.

Er is nog niet te zien of er al meer ruimte (kraakbeen?) tussen de boteindes is, dat heeft meer tijd nodig.

In maart ga ik nog één keer naar het UMC. Dr. van Roermund gaat per 1 april met pensioen (bij het UMC), maar hij blijft doorwerken in een privé- kliniek in Amstelveen en in de St. Maartenskliniek in Woerden. Ik blijf onder controle vallen bij hem en verhuis mee naar één van beide klinieken.

Ik ga 'volgens plan' vooruit en het lijkt erop dat ik bij die 70% van de patiënten hoor die baat heeft bij de behandeling! Ik ben blij dat alle moeite niet voor niets is geweest!

1 opmerking: