zondag 5 januari 2014

De eerste passen op rots

Klimmen in Catalonië
De afgelopen twee weken zijn we op vakantie geweest in Catalonië. Omdat we niet wisten of klimmen op rots wel zou gaan, hebben we in de eerste week een goed toegankelijk klimgebied bezocht: Vilanova de Prades. Een aanloop van maximaal 10 minuten en korte routes. Omdat het best goed ging, zijn we in de tweede week naar Margalef en Siurana gegaan.
  
Schoenen
Voor de aanloop naar de wand heb ik verschillende schoenen geprobeerd - waaronder mijn lompe stijve D-schoenen (zie foto). Maar uiteindelijk bleken mijn lage 'approach schoenen' van La Sportiva nog de beste keus. Stijve zool, goed te dragen met mijn brace en steunzolen en niet te lomp.
Bij het klimmen heb ik wat oudere schoentjes gebruikt: ik pas nog niet goed in de allerstrakste klimschoentjes en ik kan mijn voet niet altijd subtiel weg zetten - beter om dan oude schoenen af te slijten.

Klimmen
Het klimmen ging redelijk goed - ik heb uiteindelijk 8,5 dag kunnen klimmen. Omdat mijn voet en enkel nog steeds herstellende zijn van de behandeling heb ik wel voorzichtig aan gedaan. Zodra ik pijn voelde stopte ik. Op die manier heb ik toch nog 6 routes per dag kunnen doen. Geen projecten helaas - ik kan nog niet lang op mijn linkervoet steunen, dus ik moet de route in één keer kunnen of met blocs. Dat vond ik wel wat frustrerend - maar goed, ik mag niet klagen: ik heb veel meer kunnen doen dan we verwacht hadden! En héél slecht ging het nou ook weer niet - ik kon goed uit de voeten in 6c, en ik heb eigenlijk alleen maar mooie routes geklommen.

Controle
Morgen ga ik weer naar de chirurg voor controle. Benieuwd wat hij te zeggen heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten