vrijdag 22 augustus 2008

Pijnlijke schroeven

Mijn enkel is in de vakantie flink dunner geworden. Het vocht blijft vooral nog onderaan mijn kuit zitten. Aan de voor- en zijkant zit bijna geen vocht meer. Wat er nu wel gebeurd, is dat ik makkelijk wondjes oploop aan de buitenkant van mijn enkel - daar waar de schroeven vlak onder de huid zitten. De fysiotherapeut grapte al dat ze eruit gaan steken en Pieter opperde dat hij ze komend weekend wel wil vastdraaien - hij is toch aan het klussen in huis. 
Maandag moet ik voor controle en röntgenfoto's naar de chirurg: ik zal hem eens vragen wat hij ervan denkt. Ik ben benieuwd hoe mijn schroeven en platen eruit zien. Als ze eruit gaan wil ik ze wel mee naar huis nemen. 
Ik merk dat ik het allemaal wat minder eng als ik weet wat er gebeurt in mijn enkel. Een jaar geleden zou ik bij een gesprek over platen en schroeven mijn oren en ogen dichtgedaan hebben en snel over iets anders zijn begonnen. Het liefst zou ik even zijn weggelopen. Maar als ik nu iemand ontmoet met platen en schroeven, wil ik weten hoeveel metaal er geplaatst is en waar het zit. En het liefst wil ik even voelen. Het moet niet gekker worden.