maandag 18 augustus 2008

Vooruitgang!

Vanochtend na drie weken vakantie weer fysiotherapie gehad. De therapeut was zeer verrast en heel tevreden: mijn gewricht is weer wat soepeler geworden. Het verschil tussen mijn linker- en rechterenkel is nu 9,7 cm. Voor de vakantie was het nog 12 cm! En dàt terwijl ik geen therapie heb gehad.
Volgens de therapeut heeft de rust van de afgelopen vier weken me erg veel goed gedaan. Ik ben van plan het rustiger aan te gaan doen - geen krachtsport, niet sjouwen, nog niet volledig aan het werk. Als deze vooruitgang het effect is van rust, dan rust ik graag. Op mijn werk ga ik nu voorlopig niet werken op woensdag. Midden in de week een dag rust zal me goed doen.
Wat wel vreemd is, is dat ik erg veel pijn heb aan een pees aan de binnenkant van mijn enkel. Volgens de fysiotherapeut komt dat omdat deze pees het tempo van mijn gewricht niet kan bijhouden. De pees is nu geïrriteerd en dat komt door de toegenomen bewegingsruimte in het gewricht. Vooruitgangspijn dus...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten