zaterdag 30 augustus 2008

Schoenen om mee te leren afwikkelen

Met de fysiotherapeut heb ik de nieuwe schoenen (waar ik het in het vorige berichtje over had) goed bekeken. Hij heeft dezelfde maat en hij heeft ze zelf ook even geprobeerd. Met deze schoenen zet ik mijn knie niet op slot en ik kan 'goed' lopen zonder dat ik me hoef te concentreren. Met mijn gewone schoenen kan ik in principe ook goed lopen, maar dan moet ik heel erg mijn best doen en met de dagelijkse dingen ben ik niet altijd bezig met hoe ik loop. De MBT's (zo heten ze) zorgen ervoor dat ik wel goed loop zonder erbij na te denken. Het nadeel was wel dat ik er scheef op ging staan. Ik zakte wat naar binnen met mijn enkel. De fysiotherapeut heeft met de winkelier gebeld en het probleem uitgelegd en er zou gekeken worden naar een betere pasvorm.
Ik ben vandaag teruggegaan naar de winkel en inderdaad, met een andere pasvorm loop ik èn goed èn ik zak niet meer naar binnen. Deze schoenen heb ik nu 2 weken op proef. Ik ga ze dinsdag weer bespreken met de fysiotherapeut.

Wat wel raar is, is dat je moet wennen aan de schoenen. In het begin schijn je er maximaal 2 uur op te mogen lopen. Op het moment dat je geen spierpijn meer hebt na gebruik, mag je ze wat langer dragen tot je ze de hele dag aan kunt hebben. Ik sloeg natuurlijk weer op hol en heb ze donderdag en vrijdag zo'n 5 uur aan gehad. Wist ik veel - ik verwacht niet dat schoenen zo'n impact hebben...wel dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten