vrijdag 6 juni 2008

Klimmen met een goede of foute anatomische stand

De chirurg
Gisteren naar de chirurg geweest voor controle. Hij was helemaal tevreden en zelfs verrast over wat ik al kan sinds ik niet meer in het gips zit. Ik heb nu sinds vijf weken geen gips meer en ik ben nu vier weken bezig met revalideren. Ik kan nog een heleboel niet en ik heb vaak pijn, maar het is goed om te weten dat de chirurg tevreden is en dat het volgens hem boven verwachting goed gaat.
De fysiotherapeut was bang dat er geen goede 'anatomische stand' bereikt was. De chirurg zegt dat 'de stand wel anatomisch is', maar of hij goed of fout is, wilde (of kon) hij niet zeggen. Volgens de chirurg is er met fysiotherapie nog veel te bereiken is. Dat mag ik hopen, want nu stelt het lopen nog niet veel voor.

Klimmen 
Anatomisch correct of niet, gisteravond heb ik samen met Pieter weer in Bussum geklommen. Hij heeft zijn eerste 7a uitgeklommen en ik kon zowaar een 5a uitklimmen!
Dat had ik niet verwacht. Ik moet wel vaak even rusten en de 5a was echt wel het hoogtepunt van de avond, maar het voelt wel weer als klimmen! De drietjes en viertjes zijn echt saai om de hele tijd te klimmen. De fysiotherapeut vond dat mijn enkel er vanochtend goed uitzag, dus ik heb hem niet overbelast.