maandag 16 juni 2008

Zonnebloemklimweekend

Klimmen met krukken
Afgelopen weekend ben ik met Pieter en Johan gaan klimmen in Dave (België). Ik heb steeds aan het begin en het eind van de dag een eenvoudige route na geklommen met mijn D-schoenen. Omdat mijn klimmen nog niet veel voorstelt en ik bij de rotsen rondscharrelde met krukken, hadden Johan en Pieter het steeds over 'zonnebloemreizen'. Op een gegeven moment stonden Pieter en ik op de standplaats en zagen we beneden allerlei mensen grijnzen. Wat bleek? Johan had mijn krukken aan zijn gordel gebonden en was daarmee omhoog aan het klimmen. Kon ik op de standplaats ook goed staan...

Klimmen omdat het 'moet'
Pieter en Johan hebben de rest van de dag gebikkeld in allerlei 6b's en 6c's. Ik heb gelezen en wat gepraat met andere klimmers (je hebt veel aanspraak als gemankeerde klimmer). Tusssendoor pannenkoeken gegeten op de parkeerplaats en gekeken naar 2 meiden van de sportacademie. Ze deden reddingsoefeningen in de rots voor hun opleiding. Klimmen vonden ze niet zo leuk hadden ze gezegd, want ja, alles wat moet is niet leuk... Ze snapten dan ook niet waarom ik wilde klimmen - ik had immers het ultieme excuus om het niet te doen?!

Voor meer foto's van dit weekend, zie: http://picasaweb.google.nl/EstherFontein/DaveJuni2008?authkey=0jb42mDjCoc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten