maandag 9 juni 2008

Metaal gaat wat mij betreft uit mijn enkel!

Röntgenfoto's 
Vanmiddag weer bij de fysiotherapeut geweest. Hij had de meest recente röntgenfoto's gekregen en we hebben ze samen bekeken. Hij heeft me laten zien hoe je kunt zien dat de breukvlakken van de botten aan elkaar groeien zijn. Nog niet alles is even ver in het zogenaamde 'consolideringsproces', maar het zag er goed uit.
Hij is er wel van overtuigd dat de stand van mijn scheenbeen ten opzichte van mijn voet niet optimaal is voor een perfecte afwikkeling van de voet. Het is wel een 'anatomische stand', maar ik zal dus niet alle bewegingsruimte terug kunnen krijgen. Hmm. Afwachten maar wat dat betekent.

Osteosynthesemetaal eruit?
Als het metaal eruit is, schijnt dat enkele centimeters te kunnen schelen. Nou weg ermee, met dat metaal. Ook al omdat ik aan de binnenkant van mijn enkel een plekje heb waar een pees over een schroef loopt en dat doet echt zeer. Vooral bij aanraking. Het is niet fijn om pijn 'in je schroeven' te hebben. Ik heb vorige week aan de chirurg gevraagd wanneer het metaal eruit mag op z'n vroegst. Hij had het over december. Nou, als het herstel voorspoedig verloopt, mag het er van mij dan wel uit. 

D-schoenen
Ik heb dit weekend mijn D-schoenen weer eens aan gedaan. Ik wilde weten hoe het loopt met 'schroefpijn' en een stijf gewricht. Het viel niet tegen - ik kon er goed mee uit de voeten. Met dat soort schoenen kun je sowieso niet afwikkelen, dus niemand loopt soepel. Zo'n manke poot valt dan niet meer op ;-. De fysiotherapeut gaat een schuimrubber vorm voor me maken zodat ik in mijn D-schoenen kan zonder dat de schroef irriteert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten